سالشمار زندگی هرژه و کتاب های تن تن
منو
آرشيو مطالب
پيوندهاي روزانه
آمار و امكانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

درباره انجمن طرفداران تن تن و ميلو
اين وبلاگ براي هواداران تن تن و ميلو است . تن تن يك شخصيت كارتوني است كه ماجرا هاي مختلف دارد . تن تن در اول ماجرا هايش در كتاب منتشر مي شد ولي الان هم كتابش در بازار هست و هم كارتونش. بازي تن تن در سال قبل هم ساخته شد و بزودي براي دانلود به اين سايت خواهد آمد.
تيتر منو
لينك دوستان
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلوپ هواداران تن تن و آدرس tintin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب وبسايت
به انجمن طرفداران تن تن و ميلو خوش آمديد
پيام مديريت مديريت انجمن تن تن بلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به انجمن طرفداران تن تن و ميلو خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبسايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبسايت ياري رسانيد .
سالشمار زندگی هرژه و کتاب های تن تن

هرژه خالق یکی از بزرگترین شخصیت های کمیک استریپ اروپا و جهان- تن تن - می باشد. ا ینک به تاریخچه ی زندگی او و کتاب های تن تن می پردازیم:
در 22 می سا ل 1907 پسری به نام ( ژرژ پروسپر رمی) در (اتر بیک) واقع در نزدیکی بروکسل بلژیک متولد شد. پدرش( ا لکسی رمی) و مادرش ( الیزابت دوفور) هر دو شاغل در کارخانه ای نساجی بودند.
در سا ل 1920 پسر جوان مرحله ی دوم تحصیلات خود را در کالج ( سنت بونیفیس) در بروکسل آغاز کرد. جایی که بزودی اورا خسته کرد.
در سا ل 1921 به یک تیم پیشاهنگی در مدرسه ی خود پیوست و در آنجا او را( روباه کنجکاو) لقب دادند. اولین نقاشی او در مجله ی ( جامایس اسز) که مجله ای پیشاهنگی بود، منتشر شد.
در سا ل 1924 تصمیم گرفت نقاشی های خود را با نام( هرژه) امضا کند. این اسم مخفف اول اسم و فامیلش بود.
در سا ل 1925 درسش به اتمام رسید و پس از خروج از مدرسه درهفته نامه ی( قرن بیستم) استخدام شد.
در سا ل 1926 شخصیت ( توتور) را شکل داد که طرحی مقد ماتی از تن تن بود.
در سا ل 1927 به خدمت نظامی ارتش پیوست.
در سا ل 1928 وقتی که به بروکسل بازگشت، سرپرست طراحان ضمیمه ی هفتگی مجله ی (قرن بیستم) شد.این ضمیمه مخصوص کودکان بود و (قرن بیستم کوچولو) نام داشت. و اما اتفاق مهم در راه بود...
در 10 ژانویه 1929 تن تن و میلو در روزنامه ی ( قرن بیستم ) متولد شدند.
در سا ل 1930 هرژه شخصیت های (کوئیک و فلاپک ) را بوجود آورد که قرار بود در قصه های کوتاه مجله ی (قرن بیستم) ایفای نقش کنند. اولین کتاب تن تن به نام ( تن تن خبرنگار در سرزمین شوروی) در همان سال بصورت سیاه و سفید منتشر شد.
در سا ل 1931 شروع به نوشتن کتاب (تن تن در سرزمین طلای سیاه) کرد.اما این کتاب به این زودی ها منتشر نشد. در این سال نسخه ی سیاه و سفید (تن تن در کنگو) در ضمیمه ی کودکان مجله ی (قرن بیستم) به چاپ رسید.
در سا ل 1932 هرژه با ( ژرمنی کیکنز) منشی کارگردان مجله ( قرن بیستم) ازدواج کرد.
در سا ل 1934 استودیوی هنری هرژه ساخته شد. این محل به منظور انجام دادن درخواست های تبلیغاتی تجاری که از هرژه صورت می گرفت، ساخته شد تا او بتواند به راحتی تصویر های تبلیغاتی را طراحی کند. در همان سا ل انتشارات ( کسترمن) ناشر رسمی ماجراهای تن تن شد. در این سال هرژه با یک دانشجوی چینی به نام ( چانگ چونگ چن) آشنا شد که این آشنایی نقطه ی عطفی در زندگی هرژه بوجود آورد. در این سال نسخه ی سیاه و سفید کتابهای (تن تن در آمریکا) و (سیگارهای فرعون) به چاپ رسید.
در سا ل 1935 هرژه سری جدیدی از کاراکتر ها را برای هفته نامه ی (قرن بیستم) به نام های (ژو، زت و ژکو) آفرید.5 کتاب ازین شخصیت ها منتشر شد. البته این شخصیت ها هیچگاه نتوانستند محبوبیتی مانند محبوبیت تن تن بدست بیاورند.
در سا ل 1936 نسخه ی ابتدایی کتاب (نیلوفر آبی) یا همان (گل آبی) با الهام از (چانگ چونگ چن) نوشته و چاپ شد.
در سا ل 1937 کتاب (تن تن در کنگو) و (گوش شکسته) به شکل سیاه و سفید چاپ شدند.
در سا ل 1938 کتاب (جزیره ی سیاه) بصورت سیاه و سفید منتشر شد.
در سا ل 1939 بعد از اینکه افکار هرژه در مورد کشور چین در کتاب( گل آبی) به تصویر کشیده شد، توسط همسر( چیانگ کای شک) به چین دعوت شد؛ ولی جنگ جهانی در اروپا، مانع آن سفر شد. در این سال نسخه ی سیاه و سفید کتاب ( عصای اسرار آمیز) به چاپ رسید.
در 10 می سا ل 1940 بلژیک مورد تهاجم نیروهای آلمان نازی قرار گرفت و توسط آن ها اشغال شد. در همین وقت بود که هفته نامه ی (قرن بیستم) و ضمیمه ی هفتگی آن به تعطیلی کشیده شد. در این سال هرژه باز هم نتوانست پس از 8 سال کتاب (تن تن در سرزمین طلای سیاه) منتشر کند و شروع به نوشتن کتاب دیگری به نام
(خرچنگ پنجه طلایی) کرد که در مجله ی (بعد از ظهر) آنرا چاپ کرد. این مجله تنها مجله ای بود که در زمان اشغال آلمان ها چاپ می شد.
در سا ل 1941 کتاب (خرچنگ پنجه طلایی) بصورت نسخه ی سیاه و سفید منتشر شد.
در سا ل 1942 انتشارات (کسترمن) از هرژه خواست که قسمت هایی از تن تن را که تا کنون جداگانه به چاپ رسیده بود، بصورت نسخه های کامل رنگی 64 صفحه ای تبدیل کند. در همین سال اولین کتاب رنگی تن تن به نام (شهاب سنگ اسرا ر آمیز) یا همان (ستاره ی اسرا ر آمیز) توسط انتشارات (کسترمن) منتشر شد. از اینجا بود که بقیه ی ماجراهای تن تن بصورت تمام رنگی منتشر شدند.
درسا ل 1943 که سا ل پرکاری برای انتشارات (کسترمن) بود،3 کتاب رنگی از سری ماجراهای تن تن به چاپ رسید. که دو کتاب در این میان قبلا ً بصورت سیاه و سفید منتشر شده بودند. ا ین دو کتاب عبارتند از (گوش شکسته) و (جزیره ی سیاه). کتاب دیگری به نام (اسرار اسب شاخدار) نیز در این سا ل برای اولین بار بصورت رنگی به چاپ رسید. به روایتی این کتاب پر طرفدار ترین کتاب تن تن است.
در سوم سپتامبر سا ل 1944، آزادی بلژیک باعث متوقف شدن چاپ ماجراهای تن تن در روزنامه ی (بعد از ظهر) گردید. از آنجایی که در زمان اشغال بلژیک آثار هرژه در تنها روزنامه ی مورد قبول آلمان ها چاپ می شد، این مساله باعث شد هرژه از طرف بعضی افراد به همکاری با آلمان ها متهم شود. در این سال ادامه ی داستان (اسرار اسب شاخدار) در کتاب ( گنج های راکام قرمز ) یا همان ( گنجهای راکام) منتشر شد.همچنین نسخه ی رنگی کتاب (خرچنگ پنجه طلایی) در این سال به چاپ رسید.
در سا ل 1945 هرژه کار خود را بر روی کتابهای خود به شکل رنگی، بصورت جدی دنبال می کرد. کتاب ها باید یکی پس از دیگری به شکل جدید چاپ می شدند. در این سال کتاب (تن تن در آمریکا) که بصورت سیاه و سفید در سال 1934 چاپ شده بود، دوباره و بصورت رنگی منتشر شد.

در 26 سپتامبر سال 1946 اولين شماره ي مجله ي تن تن منتشر شد. اين مجله بصورت هفتگي و براي افراد جوان چاپ مي شد. در اين سال بود که دو کتاب ديگر از ماجراهاي تن تن به نام هاي (تن تن در کنگو) و (نيلوفر آبي) يا همان (گل آبي ) که قبلا ً بصورت سياه و سفيد چاپ شده بودند ، بصورت رنگي مجددا ً به چاپ رسيدند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->

دسته بندي مطلب : <-PostCategory->| نوشته شده در جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, توسط: پوريا اصغري | لينك ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي